Sabtu, 13 April 2013

Immune Booster with NutriFeron

NutriFeron™
Satu-satunya suplemen yang dicipta oleh pakar imun - Dr. Yasuhiko Kojima. 

Lebih daripada 40 Tahun Penyelidikan
Dr. Kojima berjaya mencipta NutriferonTM selepas beberapa kali menjalankan ujikaji dan penilaian terhadap beribu-ribu sebatian dan lebih daripada 200 herba lain.  


NutriferonTM mengandungi satu campuran proprietari ekstrak tumbuhan semulajadi yang berasal daripada biji labu, benih plantago, kuntuman bunga Japanese Honeysuckle dan bunga safflower.

  • Biji labu - merangsang pengeluaran interferon semulajadi di dalam tubuh, menentang radikal bebas dan faktor penyebab kanser
  • Biji Plantago Asiatica - mengandungi polisakarida yang mengaktifkan sel-sel imun
  • Honeysuckle Jepun - menentang pencerobohan virus dan kuman
  • Bunga Safflower - menghasil dan memperkuatkan keupayaan makrofaj memusnahkan virus dan kuman

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.


Antara kebaikan biji labu :

1. Biji labu tinggi dalam kandungan asid amino tryptophan yang ditukarkan kepada serotonin di dalam badan dan ini memastikan tidur yang lebih lena;

2. Biji labu juga tinggi dalam mineral penyembuhan jantung iaitu magnesium, yang juga merupakan penenang alam semulajadi;

3. Biji labu mempunyai tahap protein yang tinggi yang mudah dihadam untuk membantu menstabilkan kandungan gula dalam darah apabila dimakan sebagai snek sepanjang hari. Gula dalam darah yang stabil bermakna berat badan boleh dikurangkan.

4. Tinggi di Omega 3, minyak biji labu telah ditunjukkan dalam kajian untuk mengurangkan insiden benign prostatic hypertrophy (BPH) - satu keadaan di mana kelenjar prostat menjadi besar.

5. Biji labu juga tinggi dalam zink, mineral yang melindungi prostat lelaki, membuatkan biji labu sebagai snek yang muktamad untuk kesihatan lelaki.

6.Mereka merupakan sumber yang baik dalam membina darah dan zat besi yang meningkatkan tenaga.

7. Dalam kajian haiwan, apabila biji labu telah ditambah kepada diet, keputusan anti-radang adalah setanding dengan keberkesanan dadah Indomethacin tanpa kesan sampingan.

8. Sebatian phytosterol dipercayai boleh merendahkan paras kolesterol. Daripada kacang dan benih, biji labu mempunyai jumlah kedua tertinggi sterol (selepas biji bunga matahari dan pistachios ditempat pertama).

9. Biji labu adalah sumber terbaik serat yang membantu menjaga badan secara tetap.

10. Biji labu mengalkalikan pH badan. Banyak makanan snek yang kita makan membentuk asid dalam badan. Keasidan ni telah dikaitkan dengan kesakitan, penyakit, dan juga kanser.

Biji labu adalah makanan terpenting untuk kaum lelaki kerana biji labu ada elemen zink di mana mineral zink penting dalam pengeluarkan hormon testosteron untuk lelaki. Juga baik untuk wanita untuk mengekalkan ghairah seksual. Selain itu, biji labu juga kaya dengan Omega-3 yang memainkan peranan seperti menambah kekuatan,keinginan dan kesuburan. Juga bagus untuk membakar lemak dalam menurunkan berat badan.




Biji Plantago Asiatica mengandungi polisakarida yang mengaktifkan sel imun



Honeysuckle Jepun 

Honeysuckle Jepun, nama saintifik Lonicera japonica, adalah anggur berbunga yang menghasilkan bunga putih wangi dan dikatakan mempunyai banyak kegunaan perubatan. Ia sering digunakan dalam perubatan tradisional Cina serta dalam penyembuhan alternatif di negara-negara lain. Ia boleh digunakan secara bersendirian atau berpasangan dengan herba yang lain dalam persediaan ubat-ubatan seperti teh. Ia dikatakan mempunyai anti-radang, anti-virus, anti-bakteria, dan antipiretik hartanah.

Secara umumnya tunas bunga dari tanaman merambat berbau harum Jepun sahaja yang bekerja dalam bidang perubatan tradisional Cina, manakala negara-negara lain boleh menggunakan bunga, batang, dan daun. Untuk kegunaan dalaman, ia boleh dibuat ke dalam infusi, atau teh, dengan sendiri atau dengan herba lain yang berguna, dan ia juga boleh dibuat ke dalam bentuk kapsul. Ia juga boleh digunakan sebagai mencuci atau dijadikan tuam untuk permohonan luar.

Oleh kerana ciri-ciri anti-radang, tanaman merambat berbau harum Jepun sepatutnya menjadi berguna dalam merawat demam, sakit tekak, sakit kepala, kegatalan kulit, dan bengkak-bengkak. Selalunya apabila keradangan kawasan yang terjejas dikurangkan, bantuan dirasai dengan cepat. Jenis-jenis penyediaan adalah bergantung kepada penyakit yang dirawat, contohnya, tuam akan digunakan untuk kegatalan kulit dan penyerapan yang akan diberikan bagi sakit tekak.




Bunga Safflower 

Safflower adalah tumbuhan. Bunga dan minyak dari benih yang digunakan sebagai ubat.

Minyak biji safflower digunakan untuk mencegah penyakit jantung, termasuk "pengerasan arteri" (aterosklerosis) dan strok. Ia juga digunakan untuk merawat demam, tumor, batuk, masalah pernafasan, keadaan pembekuan darah, sakit, penyakit jantung, sakit dada, dan kecederaan trauma. Sesetengah orang menggunakannya untuk mendorong berpeluh dan sebagai julap, perangsang, antiperspirant, dan ekspektoran untuk membantu melonggarkan kahak.

Wanita kadang-kadang menggunakan minyak safflower untuk haid tidak hadir atau sakit, mereka menggunakan bunga safflower menyebabkan pengguguran.

Dalam makanan, minyak biji safflower digunakan sebagai minyak masak.

Dalam pembuatan, safflower bunga digunakan untuk kosmetik warna dan kain pewarna. Minyak biji safflower digunakan sebagai cat pelarut.

Bagaimana ia berfungsi?
The linoleik dan asid linoleik dalam minyak biji safflower mungkin membantu mencegah "pengerasan arteri," kolesterol, dan mengurangkan risiko penyakit jantung. Safflower mengandungi bahan kimia yang boleh kurus darah untuk mengelakkan pembekuan, meluaskan saluran darah, tekanan darah, dan merangsang jantung.


sumber : http://www.webmd.com/vitamins-supplements/ingredientmono-96-SAFFLOWER.aspx?activeIngredientId=96&activeIngredientName=SAFFLOWER

Tiada ulasan:

Catat Ulasan