Selasa, 13 Mei 2014

Cara Atasi Masalah Berat Badan Anda

Langkah 1 : Detoks
Langkah 2 : Bakar / Memecahkan Lemak
Langkah 3 : Bina otot dengan protein

HURAIAN KONSEP :-

1. Detoks

Detoks adalah proses menyingkir atau membersihkan usus. 

Usus adalah tempat di mana segala lendir dan lemak yang melaluinya melekat. Cuba bayangkan hos, di mana segala cecair, makanan dsb masuk melaluinya. Tidak semua akan terkeluar dan lebihan kekotoran/lemak pasti akan melekat di dalam dinding hos tersebut. Begitulah juga dengan usus kita. So, proses detoks diperlukan bagi menghakis lemak dan lendir yg melekat tersebut. Apabila saluran usus kita bersih, barulah tubuh kita dapat menyerap nutrien secara optimum.


Proses detoks amatlah penting. Untuk tujuan itu, adalah sesuai mengambil Alfalfa Complex atau Herblax. Alfalfa Complex sesuai untuk mereka yang ingin kurus dan maintain berat badan, manakala Herblax lebih sesuai untuk mereka yang mengalami masalah sembelit atau perut besar.

2. Bakar / Memecahkan lemak
Apabila detoks berkaja dilakukan, proses seterusnya ialah memecahkan lemak. Oleh itu, Lecithin atau Omega Guard diperlukan untuk proses ini. 

Bagaimana ianya bertindak?

Lecithin atau dikenali sebagai "pengelmusi lemak semulajadi". Ianya bertindak menangkap lemak-lemak yang terapung supaya tidak melekat pada dinding membran dan membawanya keluar melalui pembuangan air besar. Lecithin sesuai bagi ibu yang baru bersalin dan sedang menyusukan anak, kerana lecithin bkn shj mampu membuat anda kurus, malah ia juga berfungsi menghalang saluran susu ibu tersumbat yang menyebabkan bengkak.

Manakala, Omega Guard pula berfungsi memecahkan lemak "tepu". Ianya sesuai diambil bagi mereka yang memiliki perut buncit dan overweight.

3. Bina otot dengan protein
Apabila lemak telah berjaya dikeluarkan, maka tubuh akan ada ruang-ruang kosong akibat lemak yang terurai daripada badan. Justeru, protein sangat diperlukan untuk membina otot bagi mengisi ruang-ruang tersebut selain membantu meningkatkan tahap metabolisma. Protein juga dapat membantu membakar kalori. Untuk sumber protein terbaik, pilihan yang disarankan ialah Energizing Soy Protein (ESP), Cinch Shake atau Mealshake.

ESP - adalah soya non-gmo yang sangat disarankan bagi ibu yang masih menyusukan anak kerana ESP juga membantu penghasilan serta memekatkan airsusu ibu, memberi tenaga dan mencantikkan kulit.
Mealshake - sesuai diambil oleh ibu menyusukan, mengandungi multivitamin dengan perasa vanila yg lazat.
Cinch Shake - memberikan rasa kenyang dan bagi ibu yang tidak breastfeeding, boleh ambil ni.


Tips :
Namun demikian, apajua cara anda dalam menurunkan berat badan, jangan mengharap 100% pada vitamin yg anda makan ya. Perkara penting dalam keinginan anda menurunkan berat badan ialah :

1. Konsisten 
ingat ya, vitamin ni bukan ubat ajaib yg blh jadikan anda kurus serta-merta sbb anda mestila konsisten, maksudnya d sini bkn hanya comsumed 1 - 2 bulan ja then stop. Kena la konsisten dan berterusan,,,,dan if berkesan, mesti teruskan juga.

2. Pengambilan air masak sekurang-kurangnya 2 - 3 liter sehari

3. mengamalkan senaman 
Yang ni, wajib! jangan dok mkn vitamin then tidur saja. mestila ada senaman gak kan..jgn malas!

4. Menjaga pemakanan
ok, mengawal pemakanan ni penting. anda boleh makan apa saja tapi berpada-padalah dan dalam kuantiti yang secukupnya. bukan main belasah jer.....hihi

Untuk penerangan lebih khusus berkenaan set slimming yang sesuai untuk anda, boleh terus inbox atau hubungi saya ya. Ins sha Allah, saya akan berikan konsultasi dengan lebih jelas nanti.

Sid 931577
Dang Jue Nasfah
014-2801508

Tiada ulasan:

Catat Ulasan