Rabu, 9 November 2016

Kenapa badan perlu detoks?

Tahukah kita, kesan2 toksin berlebihan dalam tubuh boleh mengundang pelbagai masalah kesihatan atau penyakit, antaranya :

😧Masalah berat badan berlebihan atau obesiti
😧Kulit berjerawat, kusam.
😧Bau badan atau nafas berbau
😧Masalah penghadaman @ sistem pencernaan

Dan banyakk lagiii😱

Dan kebanyakkan masalah kesihatan dikalangan masyarakat hari ini dipercayai berpunca drpd sumber makanan yg terlalu banyak dan mudah diperolehi.😱

Huhu, jgn pandang sebelah mata tau. Kadang2, perasan tak bila kita makan ubat ka apa2pun tapi kita rasa mcm teda kesan? Atau ada kesan tapi lambat? Kan?😅

Cth lg, masalah biasa yg perut buncit, kerap membuang tapi tak kempis2 pun?🙈

Sebab apa, bygkan usus tu tak pernah cuci. Yang terbuang  toksid tahun semasa...jadi, toksid yg tahun lampau tunggakkan tu, mana? Ofkosla dah berkarak melekat di sepanjang usus tu..jadi, nak pecahkan karak yg melekat tu perlu kena detoks la.😜

Itulah makanya perlu detoks. Detoks ni kan singkirkan segala toksin yg diserap dlm tubuh bertahun2. Bila byk toksin, bdn rs berat, mcm2 la...😄

Justeru, Shaklee telah menyediakan satu Program Detoks khusus utk tujuan mengatasi masalah ini. Tapi igt, detoks ni kena betul2 folo & kena byk sabar😁sebab bykk cobaannya mambang oiii😂

Mcmana program detoks shaklee membantu?🤔

Misalnya, detoks parasit lebih kpd nak buang parasit. Detoks ni lebih fleksibel tapi ada makanan tertentu tak blh amik sepanjang tempoh program.

Selain tu, detoks seluruh badan. Detoks ni sesuai bagi yg nak fokus buang toksin atau diet. Ada mealplan tertentu kena folo.

Manakala, detoks logam pula utk singkir logam berat dlm tubuh. Eh, mcmana ada logam berat ni? Hah, ekceli secara tak kita sedari badan kita ni serap byk logam berat dr persekitaran kita.

So, semua ni memerlukan tahap kesedaran dikalangan kita sendiri la. Nak kurus pun kena detoks. Nak cantik pun kena detoks.😜

Pilihan di tangan kita.😊

Nak cuba mana2 set detoks Shaklee?

Pm atau wasap #dangjue_0108176797📲

#tsunamishaklee
#amazingseventeen
#landmarkstudy
#shakleeeffect
#pengedarshakleesandakan
#liveamazing