Ahad, 13 November 2016

Zaman Sekolah Rendah Yang Indah

lompat getah
"engkek-engkek"
batu simban
bubut-bubut
polis intip
tapuk-tapuk
lubang tikus
Main guli
paper doll
Spirit-spirit
London bridge falling down

Adoiiiii ketarala jajal taim budak2 nii😂semua permainan di tau bah..ekekek😆tp...klu di igt2 duibaaa siuk btul zaman kanak2 ni😅

Masa era 90an aku rasa mmg zaman terakhir yg ada permainan2 mcm tu. Lepas tu start era millenium ke-21 barulah muncul segala gajet2😄

Paling best kenangan zaman skola yg aku nda blh lupakan ialah main lompat getah d luar kelas😂masa tu aku bersekolah d SK Sg.Anib dr 86-91😍

Aku msh igt lg, masa tu darjah 6. Bila loceng berbunyi, semua murid msuk kelas. Tapi, aku n the geng pula stay2 lg luar kelas, berkumpul d satu sudut penjuru beranda bangunan pastu amik posisi masing2😂😂main gatahh kita!

Lepas tu, dr jauh ada kelibat ustazah Jamaliah dr hujung blok kelas nampak kami sdg main getah. Dari jauh ustazah tu cekak pinggang sambil menunjuk jarinya ke arah kami. Apa lagi, kelam kabut bah masuk kelas masing2😂😂naa tiwasss!

Main batu simban pun best. Tapi org dlu2 bilang nda blh main dlm rumah kunu, sbb klu main batu simban dlm rmh nnt bkin cepat abis beras..hehe😅

#tsunamishaklee
#amazingseventeen
#polluxfamily

Tiada ulasan:

Catat Ulasan