Rabu, 23 November 2016

Tips Urus Masa Antara Kerjaya, Keluarga dan Bisnes

Setiap dari kita ni masing2 mmg diperuntukkan masa yg sama iaitu 24jam. Tedala ckp nda cukup masa ka apa, kan? melainkan kita ponteng masa...hehehe😁😁

Saya sendiri akui kdg kecundang juga dlm bab pengurusan masa ni..itupun dlm keadaan tertentu la yg nda dpt dielakkan..hehe🙈

Jadi, sbg tulang belakang kluarga, aisehhhh😅kena pandaila bahagi atau urus masa ni. Tambahan sejak berbisnes online ni kan, mmg kena atur masa antara kerja hakiki, tggjawab d rmh dan bisnes shaklee...fuhhh😳

Cara saya biasa ja..
1. Saya akan try selit pd masa tertentu, misalnya dlm keta ketika otw pegi kerja atau taim balik. Mmg masa tu saya cek wasap, etc etc la.

2. Buat multitasking, buat byk kerja dlm satu masa..jadi mak sotong🐙biasanya ni d rmh la😂Syukur bila anak2 dah besar ni ada yg dah boleh diharap bantu buat kerja2 rmh. So, aii bg arahan n pantau jak😏tapiii iyala, kdg kerja tgn anak2 ni nda seberapa lengkap..so, maknya jugala yg lengkapkan..siap membebel lg..huhu😆

3. Paling penting skali, buat perancangan @ to-do-list apa nak buat bisuk, lusa, tulat atau spjg 1 minggu tu. Klu biasa saya akan diskas dgn suami & anak2 klu ada apa2 program dlm minggu tu.😎

Tapiii, klu boiprenkecik ni dah melekat sm mamanya...nahhh mmg mamanya pun join sekalii😴hahaha😂😂

#tsunamishaklee
#amazingseventeen
#polluxfamily

Tiada ulasan:

Catat Ulasan