Rabu, 10 Jun 2015

Atasi Gejala Alahan Ketika Hamil Daripada Terus Membelenggu

Assalamualaikum..

Kehamilan adalah moment terindah dan mengujakan wanita bergelar isteri terutama yang baru pertama kali mengalaminya. Saya pasti masing-masing ada pengalaman tersendiri, kan? Saya sendiri, pengalaman hamil kelima-lima anak saya dahulu memang tidak dapat dilupakan dan setiapnya berbeza-beza. Pada ketika itu, saya memang tak amalkan apa-apa suplemen tambahan sepanjang tempoh kehamilan melainkan vitamin yang diberikan oleh pihak klinik. Maklumlah, masih muda dan tiada ilmu lagi waktu itu. 

Setelah disahkan hamil, semestinya gejala "morning sickness" atau alahan sering membelenggu dan paling tidak disukai bakal ibu. Kenapa? Sebab gejala alahan seperti pening, mual, loya, apatah lagi muntah akan membuatkan bakal ibu lemah badan dan ini juga disebabkan perubahan hormon dalam badan. Malahan, ada yang sampai tak boleh bangun dari katil langsung! Seperti juga pengalaman saya semasa hamil anak pertama dahulu, memang kena alahan teruk sangat. Sampai kerap ambil sick-leave.
Saya tak menyangka akan hamil lagi selepas lebih 7 tahun tidak mengalaminya. Tup..tup..bila jumpa doktor untuk scan, kandungan dah pun masuk 14 minggu. Apapun, bersyukur atas nikmat rezeki ini. "Pembawaan" hamil kali ni pun ketara berbeza dari sebelumnya sebab saya tidak begitu merasakan 'alahan' yang teruk. Mungkin, kerana amalan suplemen yang saya consumed sebelum ni banyak membantu tubuh saya lebih bertenaga dan 'bersedia' menerima perubahan hormon. Jadi, kali ini saya memilih untuk consumed sepenuhnya Set Ibu Hamil Cergas. 

Set Ibu Hamil Cergas ni best sebab sejak awal hamil, saya tidak mengalami alahan yang teruk ataupun berat meskipun aktiviti harian saya dan keluarga memang agak padat serta memenatkan juga. Bila mana suami pula kerap bertugas luar daerah, maka di situlah cabaran buat saya yang terpaksa ambilalih tanggungjawab suami. Namun, alhamdulillah saya masih mampu dan kekal cergas melakukan aktiviti rutin harian seperti biasa. Baby dalam kandungan pun sangat aktif!

Kandungan Set Ibu Hamil Cergas :
1. ESP Powder - RM150 / 1 bulan setengah
2. B Complex - RM53.75 / 4 bulan
3. Vitalea Iron Formula - RM88.75 / 4 bulan
4. Vita-C SR - RM92.50 / 6 bulan
5. Ostematrix - RM61 / 1 bulan
6. Omega Guard - RM136 / 3 bulan

Jumlah harga set ini RM582 sahaja. Nampak nilai besar mesti rasa mahal, kan? Tapi jika dilihat dari sudut positif sebenarnya untung tau kerana apa, tak perlu nak topup atau beli tiap-tiap bulan pun sebab setiap vitamin ada tempoh berapa lama pengambilannya di situ. Jadi, saya sendiri pun taklah berkira sangat, apa yang penting demi kesihatan diri dan baby dalam kandungan. Saya sendiri ambil set penuh ni tau sebab apa, selepas bersalin dan berpantang kelak saya just add-on Zinc Complex je. So, berbaloi sangat dan super jimat! 

So, jika anda nak dapatkan Set Ibu Hamil Cergas ni, saya sarankan anda supaya daftar membership sekaligus kerana banyak kelebihannya tau. Boleh hubungi atau whatsapp saya Dang Jue @ 010-8176797 untuk dapatkan set ini. Tambahan, start bulan Mei hingga Oktober 2015 ini, Shaklee yang baik hati nak bagi offer best-best untuk yang new enrollee ni...iaitu :-
  • Pembelian set produk pada harga ahli yang lebih rendah dan jimat.
  • Percuma sebotol Vitalea bernilai RM88.75
  • Bonus yang confirm dapat bulan berikutnya.
  • Berpeluang menjana unlimited passive income dengan menyertai program Y.E.S - Young Entreprenuer System
  • banyakkk lagii

Ok, apa pula manfaat dan kelebihan Set Ibu Hamil Cergas ni sampaikan saya sendiri begitu bertenaga sekali.....hehe


1. ESP Powder 
  • Sumber tenaga berkekalan dan rasa kenyang
  • Mencantikkan kulit, memudarkan parut
  • Mempercepatkan kesembuhan luka selepas melahirkan
  • Agar kulit bayi bersih dan cantik
  • Memekatkan airsusu supaya bayi lebih kenyang dengan mendapat extra nutrien
2. B Complex (dengan Folic Acid)
  • Menghasilkan tenaga
  • Membantu mengawal stress, migrain atau sakit kepala.
  • Menenangkan saraf leher
  • Kandungan asid folik dalam B Complex sangat penting untuk mengelakkan kecacatan pada janin
  • Mencegah anemia
3. Vitalea Iron Formula 
  • Vitamin penting yang membantu mengekalkan tekanan darah (Hb)
  • Membantu mengekalkan tenaga
Vitalea ni memang penting sangat. Kalau tak, jadilah macam cik akak sorang ni..hehe..

Anemia Ibu Hamil ni Dah Warded Pun Degil - Nasib Kakak Garang from iReach HD on Vimeo.

4. Vita-C SR 
  • Untuk pertahanan imun yang baik
  • Penghasilan kolagen - membina tulang rawan, otot-otot & tulang fetus.
5. Ostematrix 
  • Membantu tidur yang lebih nyenyak dan nyaman
  • Membantu mengatasi kaki kejang, sakit belakang, kebas, urat simpul
  • Mengatasi migrain, sakit kepala.
  • Membantu mengelak sembelit (melembutkan najis)
  • Sumber kalsium yang baik untuk tulang dan gigi (bayi)
6. Omega Guard 
  • Diambil ketika kandungan Trimester-2
  • Mengandungi satu rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi iaitu antaranya DHA dan EPA yang bagus untuk perkembangan & fungsi otak.
  • Mengurangkan risiko bayi lahir pra-matang ataupun dikenali sebagai bayi tak cukup bulan
  • Mengurangkan risiko gila meroyan selepas melahirkan bayi
  • Mengawal kenaikan berat badan ibu semasa hamil

Ini adalah testimoni ibu-ibu yang mengamalkan Set Ibu Hamil Cergas. 

#testi 1
 #testi 2
 #testi 3
 #testi 4

So, jika anda sedang merancang untuk hamil atau sedang hamil dan masih tercari-cari set hamil yang sesuai, Set Ibu Hamil Cergas inilah jawapannya! Pilihan terbaik dan tepat untuk anda yang inginkan pengalaman hamil yang lebih sihat, bertenaga dan kurang gejala alahan. 

Dengan hanya RM582 sahaja untuk 6 jenis vitamin lengkap ini dan boleh consumed berbulan-bulan lamanya. Sebagai pengguna bijak, saya amat menyarankan anda daftarkan keahlian terus untuk layak nikmati harga ahli yang lebih rendah dan jimat. Bukan sekadar itu sahaja, malah sepanjang bulan Mei - Oktober 2015 ni, Shaklee sangat baik hati nak bagi offer super ohsem untuk anda antaranya........
  • Vitalea bernilai RM88.75 PERCUMA apabila anda mendaftarkan keahlian anda
  • Bonus yang confirm dapat pada 15hb bulan berikutnya.
  • Berpeluang menjana unlimited passive income dengan menyertai program Y.E.S - Young Entreprenuer System.
Selain itu, 
  • Berpeluang menyertai bengkel nutrisi, mempelajari teknik marketing, dsb.
  • Berpeluang menikmati 3C - Cash, Car & Convenstion seperti pakej Umrah, melancong, dsb.
  • Dan banyakkk lagi......
Hah, jangan lepaskan peluang ni keh! Boleh hubungi saya Dang Jue 010-8176797 untuk lebih lanjut.

Pilihanku, Set Ibu Hamil Cergas! Semestinya selamat, berkesan dan semulajadi. 
With Love,

Dang Jue Nasfah
014-2801508 / 010-8176797
(sms/whatsapp)
Sid 931577

Ingin Jana Pendapatan Dengan Shaklee? 
Jom daftar keahlian dan berpeluang mendapat tawaran ohsem!
Nak tahu? 
Hubungi saya atau Klik Di Sini

Tiada ulasan:

Catat Ulasan